Fork me on GitHub

Announcement

The oneye project has been discontinued. You might not expect further fixes and support from us. All community related systems are set to read-only mode. Though feel free to download and use oneye as-is or even fork it over at GitHub.

#1 2012-01-03 21:49:56

Potex
Member
Registered: 2012-01-03

Avi Videos / Shares ony for users ??!

Hey Oneye,

i've found your "os" a few days ago.
I have tried eyeos first with the 2.5 version and i was very disappointed, and then i fount your "os". Wow its very nice and i use it since a few days on my Familyserver.

Now i have 2 questions.

1.
I have tried to play a avi video on the os. it opens eyevideo but thats it, it dont start. is Avi supported or will it come??

2.
For my Family is very nice to share pics and docs,... But i'v only found the option to share it with GROUPS. is it possible to share files and folders for every user on the system??

Would be great if i get a answer from you.

Greets Daniel

EDIT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

So now the player opens right but says error 220 File not found!!! But it exist, i've uploaded it a few seconds ago smile

EDIT 2 !!!!!!!!!!!

Forgot to say, i am working on a REAL Filesystem

Last edited by Potex (2012-01-03 22:02:39)

#2 2012-01-03 22:20:54

Potex
Member

Re: Avi Videos / Shares ony for users ??!

Now i have tried with 2 programms.

1. EyeMOVIES: There comes the divX webplugin, but nothing playing

2. EyeVIDEO: There starts FLOWPLAYER and says the 220 Fileerror

#3 2012-01-03 22:50:05

lars-sh
Administrator
From: near Hamburg, Germany
Registered: 2011-07-14
Website

Hi Daniel,

eyeVideo plays FLV, H.264 and MP4 only (see http://flowplayer.org/documentation/tec … facts.html ). I'm going to remove eyeMovies, since it requires additional browser plugins from DivX.

I recommend you to convert your videos before uploading. On Windows systems you might want to use http://dvdvideosoft.com/products/dvd/Fr … verter.htm to do so. Sorry for the inconvenience.

There's one default group, all users are in (normally it's "public"). Just put your documents there and everyone can read it smile !

Best regards,
Lars Knickrehm

The oneye project.

#4 2012-01-03 22:50:49

lars-sh
Administrator
Website

Just forgot to ask: How did you know of oneye? Where did you read about us?

You're welcome!

Best regards,
Lars Knickrehm

The oneye project.

#5 2012-01-03 23:25:42

Potex
Member

[GERMAN:]

Hey Lars,

da ich sehe dass du aus Deutschland bist erlaube ich mir in deutsch auch zu schreiben, wird wohl etwas verstädnlicher sein smile

Danke für die Info bezüglich der Formate, ich werd es morgen testen.
Zu deiner Frage wie ich euch gefunden habe: ich hab auf google nach eyeos alternative gesucht, da ich diese neue 2.5 version ja, einfach schei.... finde, und erst die 1,9* getestet wo ich viele fehler bezüglich Thumbnails usw gefunden habe und bin dann auf euch gekommen bzw auf irgendeinen blog/forum (frag mich nicht mehr welchen) wo DU gepostet hattest.

Ich komme aus Österreich und bin selbstädniger Webdesigner und Programmierer und mir gefällt dieses system mehr als gut das ihr da macht und werde mich die nächste Zeit auch hinsetzen und mir mal die umgebung genauer ansehen ob ich selbst was " dazu basteln" kann smile

Auch wenn ich mich damit bestimmt in nächster Zeit intensiv beschäfftigen werden, eine frage im vorhinein und zwar wo kann man die "Programmnamen" ändern. Ich mein zb. eyedocs, eyeplayer, eyeboard...... find ich persönlich und auch viele meiner "Testpersonen" sehr verwirrend wenn überall eye am anfang steht statt nur der name wie Player, Word, Board,...

Werde mich bestimmt bei dir melden, falls interesse besteht smile

LG Daniel

Last edited by Potex (2012-01-03 23:26:47)

#6 2012-01-08 18:55:36

lars-sh
Administrator
Website

Ach, dann meinst du wahrscheinlich stadt-bremerhaven.de - dort kann ich demnächst eiegntlich mal wieder etwas schreiben, hatte da noch ein paar Themen im Hinterkopf. Meinst du z.B. den Nokia-N8-Artikel?

Hört sich gut an wink ... Aber bitte nicht zu sehr erschrecken... Der Code ist leider in vielen Bereichen gebastelt - aber wir können ja auch nicht alles neu machen sad .

Die angezeigten Programmnamen kannst du in den app.xml-Dateien ändern. Die richtigen Programmnamen kannst du zwar ändern, dann kann ich dir aber keine Garantie dafür geben, dass das System noch vollständig (!) funktioniert. Diese merkwürdigen Namen kommen noch von früher. Aber du hast recht. Am liebsten würde ich die auch ändern!

Best regards,
Lars Knickrehm

The oneye project.

Board footer